Archäologie und Kulturgeschichte der Wikingerzeit und des irisch-britischen Raumes

[row id="ROW_ID" class="ROW_CLASS"] [col class="span10"]• Egon Wamers
Some ecclesiastical and secular insular metalwork found in Norwegian Viking graves. Peritia 2, 1983, 277-306.

• Egon Wamers
Eine Zungenfibel aus dem Hafen von Haithabu. In: Das archäologische Fundmaterial IV (Berichte Ausgrabung Haithabu 19). (Neumünster 1984) 63- 127.

• Egon Wamers
Insularer Metallschmuck in wikingerzeitlichen Gräbern Nordeuropas. Untersuchungen zur skandinavischen Westexpansion. Offa-Bücher 56 (Neumünster 1985).

• Egon Wamers
Egg- and Dart Derivatives in Insular Art. In: M. RYAN (Hg.), Ireland and Insular Art A.D. 500-1200. Proceedings of a conference at University College Cork, 31 October - 3 November 1985. (Dublin 1987) 96-104.

• Egon Wamers
Insular Art in Carolingian Europe - The Reception of old Ideas in a New Empire. In: J.Higgitt, M.Spearman (Hgg.), The Age of Migrating Ideas: Early Medieval Art in Britain and Ireland (Proc. Sec. Int. Conf. Ins. Art 3-6th Jan 1991. Edinburgh 1993) 35-44.

• Egon Wamers
König im Grenzland. Neue Analyse des Bootkammergrabes von Haiðaby. Mit Beiträgen von Hans Drescher, Egon Lietz und Herbert Patotzki sowie Göran Possnert. Acta Archaeologica 65, 1-56.

• Egon Wamers
The symbolic significance of the ship-graves at Haiðaby and Ladby. In: The Ship as Symbol. Proceedings of the Conference held at Copenhagen 5-7th May 1994. Publications from the National Museum 1 (Copenhagen 1995) 148-159.

• Egon Wamers
Hammer und Kreuz. Typologische Aspekte einer nordeuropäischen Amulettsitte aus der Zeit des Glaubenswechsels. In: M. Müller-Wille (Hg.), Rom und Byzanz im Norden. Mission und Glaubenswechsel im Ostseeraum während des 8. – 14. Jahrhunderts (Mainz, Stuttgart 1997) 83-107.

• Egon Wamers
Insulære importfunn i vikingtidens Skandinavia og spekulasjoner om Norges samling. In: J. Fleming Krøger (Hg.), Rikssamlingen: Kongemakt og Høvdingmakt. Historisk seminar i Karmøy 6. og 7. juni 1996 (Karmøy 1997) 8-21.

• Egon Wamers
Insular finds in Viking Age Scandinavia and the state formation of Norway.
In: H. B. Clarke, M. Ní Mhaonaigh, R. Ó Floinn (Hg.), Ireland and Scandinavia in the Early Viking Age Dublin. 1998.

• Egon Wamers
Tracht und Schmuck in der Wikingerzeit. In: Die Wikinger (Veröffentlichungen des Landesmuseums Koblenz B. 61) (Ausstellungskatalog Koblenz 1998) 57-73.

• Egon Wamers
Harald Blåtands dåb og den store Jellingsten. ok Dani gærði kristna. Den store Jellingstens billedprogramm i lyset af den ottonske kunst. In: Middelalderen i Vejle Amt. Vejle Amts Årbog 1999, 47-66.

• Egon Wamers
ok Dani gærði kristna. Der große Jellingstein im Spiegel ottonischer Kunst. Frühmittelalterliche Studien 34, 2000, 132-158.

• Egon Wamers
The 9th century Danish-Norwegian conflict. Maritime warfare and state formation. In: A. Nørgård Jørgensen, John Pind, Lars Jørgensen, Birthe Clausen (Hg.), Maritime Warfare in Northern Europe . Technology, organisation, logistics and administration 500 BC-1500 AD (Publications from The National Museum; Studies in Archaeology History 6). (Kopenhagen 2002) 237-248.

• Egon Wamers
Kristne gjenstander i tidligvikingetidens Danmark. In: N. Lund, T. Christensen (Hg.), Kristendommen i Danmark før 1050. Bericht des Symposiums Roskilde 2003 (Kopenhagen 2004).

• Egon Wamers (Hg.), Die letzten Wikinger. Der Teppich von Bayeux und die Archäologie. (Ausstellungskatalog Frankfurt am Main 2009/10). (Frankfurt am Main 2009).

• Egon Wamers
Continental and Insular Metalwork. In: D. Skre, D. (Hg.), Things from the Town. Artefacts and Inhabitants in Viking-age Kaupang. Kaupang Excavation Project Publication Series, 3. Norske Oldfunn vol. 24. Århus 2011, 65-97.

• Egon Wamers
The Halton Moor Cup and the Carolingian Metalwork in the Cuerdale Hoard. In: J. Graham-Campbell, The Cuerdale Hoard and Related Viking-Age Silver and Gold, from Britain and Ireland, in the British Museum. British Museum Research Publications Nr. 185 (The British Museum, London 2011) 133-139.

• Egon Wamers
The Duesminde Hoard. In: Graham-Campbell, J. A., Sindbaek, S. M., Williams, G., Silver economies, monetisation and society in Scandinavia, AD 800 - 1100 (Aarhus 2011) 309-320.

[/col]

[col class="span2"][/col] [/row]